Rozhovor s kapelou Blackshard

26.01.2015 10:21

Dva roky utekly jak voda a vy se právě chystáte vydat nové album…  Bude novinka navazovat na předchozí debutové album Mankind Disorder, nebo jste rozhodli vyzkoušet něco nového?

Jak v čem… Snažili jsme se nijak žánrově neomezovat a dělat prostě věci tak jak nás baví a jak je cítíme. Nicméně můžu říct, že nová deska je rozhodně tvrdší, než Mankind Disorder. Realms of Blackshard je také pojato koncepčněji. Songy jsou mezi sebou provázány linkou, která se více či méně prolíná celou deskou. Taky jsme se nebránili zkoušet různé prvky jiných metalových odnoží, takže je deska podle mě hodně pestrá.

Jak dlouho jste pracovali na novém materiálu a kdo je takovým tím leadrem kapely, kdo táhne kapelu a kdo je například hlavní skladatelem v kapele? Nebo naopak fungujete týmově jako jeden celek? 

Na novém materiálu se pracovalo v podstatě od momentu, kdy vyšlo Mankind Disorder. Některé riffy z Realms existovaly, už když jsme ve studiu nahrávali předešlou desku. Člověk, který se o vedení kapely nejvíce stará jsem já, ale kluci mi ve velké míře pomáhají. O skladatelské zásluhy se dělíme v největší míře Wenca a já.

V jakém konceptu se vlastně ponese nová deska? Je něco na co jste se chtěli zaměřit, sdělit nějakou vaší myšlenku či názor? Můžete fanouškům prozradit, o čem jsou vaše texty? 

Koncept desky se točí celý kolem jejího názvu „Realms of Blackshard“, což je v češtině říše Blackshard. Jinými slovy: naše říše to co se honí v našich hlavách. Ovšem celou desku provází koncept postavy, která je potrestána a trpí za něco, co je podle ní správné. Takže je to taková alegorie cyklu života, utrpení a prozření. Přesto nechci texty z desky nijak blíže vysvětlovat aby si je každý, koho to zaujme vyhledal, přečetl a sám si v nich našel to, co ho osloví.

Nemohu se nezeptat, mohou se fanoušci těšit také na nějaký videoklip k některé z připravovaných skladeb?

Připravujeme dost pěkné lyric video k songu Die Alive, které půjde co nevidět do světa. Co se klipu týče, chtěli bychom něco natočit, ale zatím je to ve hvězdách.

Velkou zajímavostí bude bezesporu feat Bilose, frontmana z Ostravských Malignant Tumour, v jedné z připravovaných skladeb … Jak se vám něco podobného povedlo domluvit? A jaká byla celková spolupráce s Martinem? 

S Martinem jsem se poznal už před nějakou dobou a sám mi jednou řekl, že se mu naše tvorba v celku zamlouvá. Když jsem pak dělal text k songu „Nazariel“ měl jsem v hlavě představu, že by sloky mohl zpívat někdo jiný než já v rámci dialogu dvou postav. Bilos byl jeden z prvních nápadů a hrozně mě potěšilo, když nabídku ihned přijal. Spolupráce s ním byla taky bezproblémová a vše šlo velmi hladce.

Co takhle po vydání alba vyjet na nějaké tour? Honí se vám tato myšlenka v hlavách? Již něco podobného připravujete?   

V hlavách toho máme spoustu, ale tour zatím nepřipravujeme. Nicméně pokud se naskytne jakákoliv příležitost, určitě za ní půjdeme.

Když se pohlídnete zpět, až do roku 2009 kdy jste začínali koncertovat, jak byste zhodnotili svůj vývoj na scéně?? Jaký byl za tu dobu váš nejlepší hudební zážitek a jaké máte vize do budoucna?  

Náš „vývoj na scéně“ (jestli se tedy tomu tak dá říkat :D) jde neustále kupředu. Rok od roku máme lepší koncerty a mám pocit, že se neustále po malých krůčcích suneme vpřed. Letos jsme na UDM hráli před Destruction, což byl super zážitek a v září jsme také předskakovali ex frontmanovi z Iron Maiden, Blaze Bayley v ostravském Barráku.

Na otázky odpovídal kytarista a zpěvák kapely Tomáš Tomis.

David Honěk